miércoles, octubre 11, 2006

El principe de la historia

El principe de la historia

Es veu que durant l'època de la Marca Hispànica, el propi Carlemany, amb el seu seguici, va realitzar una inspecció de tot el territori que es trobava sota el seu domini. En arribar a la vall del Ter pujà a la muntanya del Puig de Frou; i en veure als seus peus la confluència de les valls de la riera d'Osor, del Ter i del Brugent quedà meravellat per la seva bellesa; tant, que exclamà: - Sembla la Vall dels Àngels! D'aquesta manera fou batejada la vall d'Anglès. L'actual nom -Anglès- no és més que una derivació de l'original -Àngels- Mentre os vaig presentan parts d'aquets indrets, os exlpicare petits records de quan jo i vivia. Desde aquesta ermita del Coll, es contemple el pobre d'Osor com si fos de passebre. Te la capella i un hotelet agradable i em bon tracta. Jo hi paso algunes vacanses.

donem un tomb

Si sou personas de caminades llargas os convido a seguir-me; prometo que no os en panadireu. Paratges com aquets son dificil d'oblida. De fet feia 40 anys que no tornava al poble i la malangia em consumia. Prego que disculpeu per un catala ple de faltes d'ortografia. El catala, le parlat, le summiat i le sentit dins de la meva pel, pero mai m'el havian deixat escriure; i ara ja soc molt gran per ser capaç d'apendre.

No hay comentarios: