lunes, octubre 23, 2006

PER UN MOS DE PA BLANC

Eren temps de fam. En el meu cas sol fam selectiva, ja que en el poble qui mes qui menys tenia els seus horts i criava les seves gallines, conills i un porc a l'any. Però una coses serbian per a aconseguir altres en el canvi. A casa la carn es menjava (poca) una vegada per setmana igual que el pa blanc. Per això una vegada que vaig anar a comprar el pa, i vaig veure a un guàrdia civil comprant pa: li vaig dir : - escolta tu,que t'equivoques, el pa blanc.val tres "perras gordas" ( tres duros) i tu les donas petitest ( tres rosses, o pessetes). Ell en va mira va somriure i res mes. A l'arribar a casa li vaig dir a la meva mare que de gran em casaria amb un guàrdia civil, perquè compraven el pa amb "perras chicas"com diuen ell. Ella es va posar a riure i va dir: - doncs tendras que deixa-ro dit ja que estan molt sol·licitats. No em acobardar, i a la tarda al sortir del cole vaig anar directa al "cuartelillo" i li vaig preguntar si estava casat. -He tu, estas casat? -No. Perquè? Va Dir rient. -Doncs jo demano tanda primer, per a casar-me amb tu quan sigui gran. I vaig marxar corrent; pensant que habia preparat el meu futur de pa blanc. Esta clar que el unica cosa que vaig aconseguirva ser convertir-me en el xafardeig del poble doncs allò va corre com la polvora. Tot el poble en va anar ple del meu atraviment. Encara sort que aquestes coses a la mainada de cinc o sis anys ens afecten ven poc. I en poc temps tothom ho va oblidar. Cal veure el que era jo capaç llavors per un mos de pa blanc.

2 comentarios:

J.P.R dijo...

M'agrada molt el blog.
Anims y continua'l

-un de can Gasparich.

tresucs dijo...

Son els contes d'avia com diu la meva neta.
Mes es ben ser que n'estic enamorada d'aquets paratjes.
¿ quina casa es la de can Gasparich ?
jo en recordo una que li deian " el solarich.